ARTIST
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カトリン・ヴンドザム(メゾ・ソプラノ)
その「美しく、みずみずしく、光り輝くメゾ・ソプラノ」(フランクフルト総合新聞)や、「芸術的な演技と歌」(ケルン日刊新聞)によって、一流の歌劇場やコンサートホール、音楽祭で名を知られるようになった。オーストリア出身で、これまでにベルリン国立歌劇場、ドレスデン・ゼンパー・オーパー、ハンブルク州立歌劇場、エルプフィルハーモニー・ハンブルク、ウィーン楽友協会、ブレゲンツ音楽祭、ザルツブルク復活祭音楽祭、インスブルック古楽音楽祭、グラフェネック音楽祭等に出演してきた。
Katrin Wundsam(Mezzo-Soprano)
With her “beautiful, lush, radiant mezzo soprano“ (FAZ), “artful acting and singing” (Kölner Stadtanzeiger), Katrin Wundsam has made herself a name at first-class opera houses, concert halls and festivals. The Austrian singer has so far appeared at venues such as the Staatsoper Unter den Linden in Berlin,
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世界的に著名な指揮者とも共演しており、ダニエル・バレンボイム、アルフレート・エシュヴェ、アダム・フィッシャー、マルクス・ポシュナー、フランソワ=グザヴィエ・ロト、クリスティアン・ティーレマンの他、マレク・ヤノフスキの指揮ではベルリン・フィルハーモニー・ホールで《ヘンゼルとグレーテル》ヘンゼルをペンタトーン・レーベルに録音している。
この2022/23年シーズンは、アン・デア・ウィーン劇場のオープニング週間に、ゲオルク・クライスラーの《今夜:ローラ・ブラウ》ローラで出演する。また、ヘッセン州立劇場に新制作の《ルサルカ》魔女/外国の王女で出演、ウィーン芸術週間では新制作の《ルル》劇場の衣裳係/ギムナジウムの学生に役デビューする。コンサートでは、ミュンヘン交響楽団と《そりすべりの音楽》、デュッセルドルフ交響楽団とモーツァルト《レクイエム》で共演する。
ケルン歌劇場とは密接な関係を築いており、09年から16年まで在籍していた頃には、カルメン、ローラ・ブラウ、《ホフマン物語》ニクラウス、《蝶々夫人》スズキ、《運命の力》プレツィオジッラ、《皇帝ティートの慈悲》セスト、《ウリッセの帰還》ペネロペ、《アルチーナ》ブラダマンテ等を演じている。
その他の主な出演としては、新制作の《ヘンゼルとグレーテル》ヘンゼルをベルリン国立歌劇場とケルン歌劇場で、ヘンゼルと《コジ・ファン・トゥッテ》ドラベッラ、《セビリアの理髪師》ロジーナをハンブルク州立歌劇場で、ヘンゼルとドラベッラをドレスデンのゼンパー・オーパーで、《リゴレット》マッダレーナをブレゲンツ音楽祭で、《捨てられたディド》エネアをインスブルック古楽音楽祭で、《ルサルカ》外国の王女をケルン歌劇場で演じた他、ウィーン楽友協会でストラヴィンスキー《結婚》とシューマン《ミニョンのためのレクイエム》、ベルリン国立歌劇場でベートーヴェンの交響曲第9番、エルプフィルハーモニー・ハンブルクでターネジ《心を二度通り抜けて》等を歌っている。
オーストリアのノイシュティフトで育ち、ザルツブルクのモーツァルテウムで学んだ。パッサウ市立劇場のアンサンブルでキャリアをスタートし、《狂えるオルランド》ブラダマンテ、《ねじの回転》ジェッスル嬢、《フィレンツェの麦わら帽子》アナイデ等を演じた。
歌手としてのキャリアに加え、パーソナル/ビジネス・コーチ/パフォーマンス・トレーナーとして、舞台恐怖症や不安に対処するためのサポートも行なっている。
この2022/23年シーズンは、アン・デア・ウィーン劇場のオープニング週間に、ゲオルク・クライスラーの《今夜:ローラ・ブラウ》ローラで出演する。また、ヘッセン州立劇場に新制作の《ルサルカ》魔女/外国の王女で出演、ウィーン芸術週間では新制作の《ルル》劇場の衣裳係/ギムナジウムの学生に役デビューする。コンサートでは、ミュンヘン交響楽団と《そりすべりの音楽》、デュッセルドルフ交響楽団とモーツァルト《レクイエム》で共演する。
ケルン歌劇場とは密接な関係を築いており、09年から16年まで在籍していた頃には、カルメン、ローラ・ブラウ、《ホフマン物語》ニクラウス、《蝶々夫人》スズキ、《運命の力》プレツィオジッラ、《皇帝ティートの慈悲》セスト、《ウリッセの帰還》ペネロペ、《アルチーナ》ブラダマンテ等を演じている。
その他の主な出演としては、新制作の《ヘンゼルとグレーテル》ヘンゼルをベルリン国立歌劇場とケルン歌劇場で、ヘンゼルと《コジ・ファン・トゥッテ》ドラベッラ、《セビリアの理髪師》ロジーナをハンブルク州立歌劇場で、ヘンゼルとドラベッラをドレスデンのゼンパー・オーパーで、《リゴレット》マッダレーナをブレゲンツ音楽祭で、《捨てられたディド》エネアをインスブルック古楽音楽祭で、《ルサルカ》外国の王女をケルン歌劇場で演じた他、ウィーン楽友協会でストラヴィンスキー《結婚》とシューマン《ミニョンのためのレクイエム》、ベルリン国立歌劇場でベートーヴェンの交響曲第9番、エルプフィルハーモニー・ハンブルクでターネジ《心を二度通り抜けて》等を歌っている。
オーストリアのノイシュティフトで育ち、ザルツブルクのモーツァルテウムで学んだ。パッサウ市立劇場のアンサンブルでキャリアをスタートし、《狂えるオルランド》ブラダマンテ、《ねじの回転》ジェッスル嬢、《フィレンツェの麦わら帽子》アナイデ等を演じた。
歌手としてのキャリアに加え、パーソナル/ビジネス・コーチ/パフォーマンス・トレーナーとして、舞台恐怖症や不安に対処するためのサポートも行なっている。
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Semperoper Dresden, Staatsoper Hamburg, Elbphilharmonie Hamburg, Wiener Musikverein, Bregenz Festival, Salzburg Easter Festival, Innsbrucker Festwochen and in Grafenegg.
Katrin Wundsam is collaborating with some of the world‘s most renowned conductors such as Daniel Barenboim, Alfred Eschwé, Adam Fischer, Markus Poschner, Francois Xavier Roth or Christian Thielemann. Under the baton of Marek Janowski, she has recorded Hänsel in Hänsel und Gretel at the Berlin Philharmonic Hall for Pentatone.
This 2022/23 season, Katrin Wundsam appears in the opening weeks of the Theater an der Wien as Lola in Kreisler’s Heute Abend: Lola Blau. She also performs Ježibaba and The Foreign Princess in a new staging of Rusalka at the Staatstheater Wiesbaden, makes her role debut as Magdalene in Die Meistersinger von Nürnberg at the Tokyo Spring Festival and sings her first Garderobiere and Gymnasiast in a new production of Lulu at the Wiener Festwochen. On the concert platform, she stars in Eine musikalische Schlittenfahrt with the Munich Symphony Orchestra and in Mozart’s Requiem with the Dusseldorf Symphony Orchestra.
Katrin Wundsam has an intense relationship with the Cologne Opera House, where she was part of the stable company from 2009 to 2016 and where during these years she performed roles such as Carmen, Lola Blau, Nicklausse (Les Contes d’Hoffmann), Suzuki (Madama Butterfly), Preziosilla (La forza del destino), Sesto (La clemenza di Tito), Penelope (Il ritorno d’Ulisse in patria) and Bradamante (Alcina).
Other highlights of her career comprise Hänsel in new productions of Hänsel und Gretel at the Staatsoper Unter den Linden an the Cologne Opera House, Hänsel, Dorabella (Così fan tutte) and Rosina (Il barbiere di Siviglia) at the Staatsoper Hamburg, Hänsel and Dorabella at the Semperoper Dresden, Maddalena (Rigoletto) at the Bregenz Festspival, Enea (Didone abbandonata) at the Innsbrucker Festwochen, Foreign Princess (Rusalka) at the Cologne Opera House, Stravinsky’s Les Noces and Schumann’s Requiem für Mignon at the Musikverein Wien, Beethoven’s 9th Symphony at the Staatsoper Unter den Linden and Twice Through the Heart at the Elbphilharmonie Hamburg.
Katrin Wundsam grew up in Neustift, Austria, and studied at the Mozarteum in Salzburg. She began her career in the ensemble of the Stadttheater Passau, where she performed parts like Bradamante (Orlando Furioso), Miss Jessel (The Turn of the Screw) or Anaide (Florentiner Strohhut).
Besides her career as a singer, Katrin Wundsam is a Personal/Business Coach/Performance Trainer, offering help in dealing with stage fear and insecurity.
Katrin Wundsam is collaborating with some of the world‘s most renowned conductors such as Daniel Barenboim, Alfred Eschwé, Adam Fischer, Markus Poschner, Francois Xavier Roth or Christian Thielemann. Under the baton of Marek Janowski, she has recorded Hänsel in Hänsel und Gretel at the Berlin Philharmonic Hall for Pentatone.
This 2022/23 season, Katrin Wundsam appears in the opening weeks of the Theater an der Wien as Lola in Kreisler’s Heute Abend: Lola Blau. She also performs Ježibaba and The Foreign Princess in a new staging of Rusalka at the Staatstheater Wiesbaden, makes her role debut as Magdalene in Die Meistersinger von Nürnberg at the Tokyo Spring Festival and sings her first Garderobiere and Gymnasiast in a new production of Lulu at the Wiener Festwochen. On the concert platform, she stars in Eine musikalische Schlittenfahrt with the Munich Symphony Orchestra and in Mozart’s Requiem with the Dusseldorf Symphony Orchestra.
Katrin Wundsam has an intense relationship with the Cologne Opera House, where she was part of the stable company from 2009 to 2016 and where during these years she performed roles such as Carmen, Lola Blau, Nicklausse (Les Contes d’Hoffmann), Suzuki (Madama Butterfly), Preziosilla (La forza del destino), Sesto (La clemenza di Tito), Penelope (Il ritorno d’Ulisse in patria) and Bradamante (Alcina).
Other highlights of her career comprise Hänsel in new productions of Hänsel und Gretel at the Staatsoper Unter den Linden an the Cologne Opera House, Hänsel, Dorabella (Così fan tutte) and Rosina (Il barbiere di Siviglia) at the Staatsoper Hamburg, Hänsel and Dorabella at the Semperoper Dresden, Maddalena (Rigoletto) at the Bregenz Festspival, Enea (Didone abbandonata) at the Innsbrucker Festwochen, Foreign Princess (Rusalka) at the Cologne Opera House, Stravinsky’s Les Noces and Schumann’s Requiem für Mignon at the Musikverein Wien, Beethoven’s 9th Symphony at the Staatsoper Unter den Linden and Twice Through the Heart at the Elbphilharmonie Hamburg.
Katrin Wundsam grew up in Neustift, Austria, and studied at the Mozarteum in Salzburg. She began her career in the ensemble of the Stadttheater Passau, where she performed parts like Bradamante (Orlando Furioso), Miss Jessel (The Turn of the Screw) or Anaide (Florentiner Strohhut).
Besides her career as a singer, Katrin Wundsam is a Personal/Business Coach/Performance Trainer, offering help in dealing with stage fear and insecurity.
出演公演
PARTICIPATING PERFORMANCES
20230406
東京文化会館 大ホール
東京春祭ワーグナー・シリーズ vol.14
《ニュルンベルクのマイスタージンガー》(演奏会形式/字幕付)
20230406
Tokyo Bunka Kaikan Main Hall
Tokyo-HARUSAI Wagner Series vol.14
"Die Meistersinger von Nürnberg"(Concert Style/With Subtitles)
20230409
東京文化会館 大ホール
東京春祭ワーグナー・シリーズ vol.14
《ニュルンベルクのマイスタージンガー》(演奏会形式/字幕付)
20230409
Tokyo Bunka Kaikan Main Hall