ARTIST
アーティスト
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ジョージ・ジャクソン(指揮)
その仕事の幅広さとひたむきな姿勢で、急速に名を揚げており、オペラや交響曲のレパートリーであろうと、現代音楽作品であろうと、指揮するオーケストラと強固な関係を築いている。
アマリロ交響楽団を率いる音楽監督であり、同楽団は2023/24年シーズンで100周年を迎える。
アマリロ交響楽団を率いる音楽監督であり、同楽団は2023/24年シーズンで100周年を迎える。
George Jackson(Conductor)
‘George Jackson raised the stature of the music to a rarely-encountered level, absolutely enthralling from first bar to last’
Robert Matthew-Walker, Classical Source
Robert Matthew-Walker, Classical Source
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複雑な楽譜を読み解くスキルは、アンサンブル・アンテルコンタンポランとの継続的な関係にも繋がっている。スティーヴ・ライヒの世界初録音『ライヒ/リヒター』をノンサッチ・レコードからリリース、その後ローマ、パリ、ルクセンブルクでの公演も大成功を収めた。2019年パリの秋フェスティバルにおける、レベッカ・サンダースとジェイムズ・ディロンによる作品のフランス初演でも同アンサンブルを指揮している。また、イザベル・ムンドリーの新作《ノリ・メ・タンゲレ(私に触れるな)》でコレギウム・ノヴム・チューリッヒを指揮した他、ブリュッセル・フィルハーモニックとクレール=メラニー・シニュベールの新作《シャユ》を世界初演した。
その大胆不敵な指揮ぶりと徹底したリハーサル・テクニックが高く評価され、客演指揮者としてヨーロッパのオーケストラからも引く手あまたとなっている。最近の共演では、パリ管弦楽団、アイルランド国立交響楽団、BBC交響楽団、バーミンガム現代音楽グループ、ルーアン歌劇場管弦楽団等が挙げられる。
生来のオペラとの相性の良さが称賛されており、《ヘンゼルとグレーテル》、《ブロウチェク氏の旅行》(グランジ・パーク・オペラ)、《ラ・ボエーム》、《フィガロの結婚》(ホランド・パーク・オペラ)、《セビリアの理髪師》(アン・デア・ウィーン劇場)といった公演で高い評価を受けている。最近の主な仕事には、グランジ・パーク・オペラのためにスカイ・アーツが委嘱した共同オペラ《ゲームの神々》の世界初演がある。
両親ともに俳優で、幼い頃から姉と芝居の創作を始め、同時にヴァイオリンも学んだ。その後、ポスト・パンク、ロック、アイリッシュ・フォークのバンドでドラマーやギタリストとして活動し、幅広い音楽テイストを身につけ、それを今日まで保持している。
ルツェルン音楽祭アカデミーやアスペン音楽祭に参加したことが大きな経験となっており、2015年にはアスペン指揮賞を受賞した。情熱的で、指揮の芸術と伝統にも造詣が深く、定期的にその話題に関してはポッドキャストで熱意を伝えている。
その大胆不敵な指揮ぶりと徹底したリハーサル・テクニックが高く評価され、客演指揮者としてヨーロッパのオーケストラからも引く手あまたとなっている。最近の共演では、パリ管弦楽団、アイルランド国立交響楽団、BBC交響楽団、バーミンガム現代音楽グループ、ルーアン歌劇場管弦楽団等が挙げられる。
生来のオペラとの相性の良さが称賛されており、《ヘンゼルとグレーテル》、《ブロウチェク氏の旅行》(グランジ・パーク・オペラ)、《ラ・ボエーム》、《フィガロの結婚》(ホランド・パーク・オペラ)、《セビリアの理髪師》(アン・デア・ウィーン劇場)といった公演で高い評価を受けている。最近の主な仕事には、グランジ・パーク・オペラのためにスカイ・アーツが委嘱した共同オペラ《ゲームの神々》の世界初演がある。
両親ともに俳優で、幼い頃から姉と芝居の創作を始め、同時にヴァイオリンも学んだ。その後、ポスト・パンク、ロック、アイリッシュ・フォークのバンドでドラマーやギタリストとして活動し、幅広い音楽テイストを身につけ、それを今日まで保持している。
ルツェルン音楽祭アカデミーやアスペン音楽祭に参加したことが大きな経験となっており、2015年にはアスペン指揮賞を受賞した。情熱的で、指揮の芸術と伝統にも造詣が深く、定期的にその話題に関してはポッドキャストで熱意を伝えている。
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George Jackson is quickly making a name for the breadth and commitment of his work, whether in opera, symphonic repertoire or contemporary scores, building strong relationships with the orchestras he conducts. Jackson is Music Director of the Amarillo Symphony, leading them in their centenary in 2023–24.
Jackson’s skill in preparing complex scores has led to an ongoing relationship with Ensemble Intercontemporain. Together they released the world premiere recording of Steve Reich’s Reich/Richter on Nonesuch Records, following successful performances of the work in Rome, Paris and Luxembourg.
He also conducted the group for the French premieres of works by Rebecca Saunders and James Dillon at the 2019 Festival d’Automne à Paris. With Collegium Novum Zürich Jackson conducted Noli me tangere, a new work by Isabel Mundry, and with Brussels Philharmonic he led the world premiere of Claire-Mélanie Sinnhuber’s new work, Chahut.
He is increasingly sought-after as a guest with European orchestras, who appreciate his fearless conducting and thorough rehearsal technique. Recent engagements include Orchestre de Paris, RTÉ National Symphony Orchestra, BBC Symphony Orchestra, Birmingham Contemporary Music Group
and the orchestra of Opéra de Rouen.
Praised for his natural affinity for opera, he has received acclaim for his work in productions of Hänsel und Gretel and The Excursions of Mr Brouček (Grange Park Opera), La bohème and Le nozze di Figaro (Opera Holland Park), and Il barbiere di Siviglia (Theater an der Wien). A recent highlight has been the world premiere of Gods of the Game, a collaborative opera commissioned by Sky Arts for Grange Park Opera.
The son of actor parents, Jackson began inventing theatrical entertainments with his sister at an early age, as well as learning the violin, and later served as a drummer and guitarist in post-punk, rock and Irish folk bands, developing broad musical tastes that he retains to this day.
Jackson’s formative experiences include his participation at Lucerne Festival Academy and at Aspen Music Festival, where he was awarded the Aspen Conducting Prize in 2015. He is passionate and informed about the art and traditions of conducting, and regularly passes on his enthusiasm through
podcasts on the subject.
Jackson’s skill in preparing complex scores has led to an ongoing relationship with Ensemble Intercontemporain. Together they released the world premiere recording of Steve Reich’s Reich/Richter on Nonesuch Records, following successful performances of the work in Rome, Paris and Luxembourg.
He also conducted the group for the French premieres of works by Rebecca Saunders and James Dillon at the 2019 Festival d’Automne à Paris. With Collegium Novum Zürich Jackson conducted Noli me tangere, a new work by Isabel Mundry, and with Brussels Philharmonic he led the world premiere of Claire-Mélanie Sinnhuber’s new work, Chahut.
He is increasingly sought-after as a guest with European orchestras, who appreciate his fearless conducting and thorough rehearsal technique. Recent engagements include Orchestre de Paris, RTÉ National Symphony Orchestra, BBC Symphony Orchestra, Birmingham Contemporary Music Group
and the orchestra of Opéra de Rouen.
Praised for his natural affinity for opera, he has received acclaim for his work in productions of Hänsel und Gretel and The Excursions of Mr Brouček (Grange Park Opera), La bohème and Le nozze di Figaro (Opera Holland Park), and Il barbiere di Siviglia (Theater an der Wien). A recent highlight has been the world premiere of Gods of the Game, a collaborative opera commissioned by Sky Arts for Grange Park Opera.
The son of actor parents, Jackson began inventing theatrical entertainments with his sister at an early age, as well as learning the violin, and later served as a drummer and guitarist in post-punk, rock and Irish folk bands, developing broad musical tastes that he retains to this day.
Jackson’s formative experiences include his participation at Lucerne Festival Academy and at Aspen Music Festival, where he was awarded the Aspen Conducting Prize in 2015. He is passionate and informed about the art and traditions of conducting, and regularly passes on his enthusiasm through
podcasts on the subject.
出演公演
PARTICIPATING PERFORMANCES
20240408
東京文化会館 小ホール
アンサンブル・アンテルコンタンポラン I
Classics of the 20th Century
20240408
Tokyo Bunka Kaikan, Recital Hall
Ensemble intercontemporain I
Classics of the 20th Century
20240409
東京文化会館 小ホール
アンサンブル・アンテルコンタンポラン II
French Touch
20240409
Tokyo Bunka Kaikan, Recital Hall