ARTIST
アーティスト
アーティスト
ARTIST
スペランツァ・スカップッチ(指揮)
イタリアに生まれ、ジュリアード音楽院とローマのサンタ・チェチーリア音楽院を卒業。ウィーン、ローマ、バルセロナ、チューリッヒ、ロサンゼルス、ニューヨーク等の主要なオペラハウスに、定期的に出演している。2017年より、リエージュのワロン王立歌劇場の首席客演指揮者を務め、国際的な音楽界において、同世代で最も注目されている指揮者のひとりである。
Speranza Scappucci(Conductor)
Italian born Speranza Scappucci, a graduate of the Julliard School and the Conservatorio di Musica Santa Cecilia in Rome, is an internationally known conductor who works regularly at major opera houses including the houses in Vienna, Rome, Barcelona, Zürich, Los Angeles and New York. Since 2017 she holds the position of Principal Guest Conductor at the Royal Opéra de Wallonie in Liège and is considered one of the most interesting conductors of her generation on the international scene.
続きを見る
今シーズンは、ワロン王立歌劇場の音楽監督として、《蝶々夫人》、《チェネレントラ》、《夢遊病の女》を指揮する。《セビリアの理髪師》でトロントのカナディアン・オペラ・カンパニーにデビューし、ウィーン国立歌劇場で《フィガロの結婚》と《蝶々夫人》を指揮するほか、《リゴレット》でパリ国立オペラにデビュー。さらにボルドー、リエージュ、ブダペスト、リヨン、パリでは、交響曲プログラムを指揮する予定。
近年は、チューリッヒ歌劇場で《ラ・ボエーム》、ウィーン国立歌劇場で《愛の妙薬》、《ラ・ボエーム》、《チェネレントラ》を指揮した。また、パリのシャンゼリゼ劇場でドニゼッティ《マリア・ストゥアルダ》、ワシントン・オペラで《トスカ》を指揮し、《ラ・ボエーム》で待望のドレスデン・ゼンパーオーパ―にデビューした。首席指揮者としては、ワロン王立歌劇場でヴェルディ《レクイエム》、《アイーダ》、《清教徒》を指揮。さらにルツェルン、ローザンヌ、サンディエゴ、ウィーンで交響曲のコンサートも指揮している。
昨シーズンは、ローマ歌劇場で《夢遊病の女》、トリノで《フィガロの結婚》、バルセロナのリセウ大劇場で《アッティラ》を指揮した。ハリウッド・ボウルのシーズン中には、ロサンゼルス・フィルハーモニックを初めて指揮。ワロン王立歌劇場では、新制作のヴェルディ《イェルサレム》、《マノン・レスコー》、《カルメン》を指揮した。《連隊の娘》でチューリッヒ歌劇場にデビューし、ペーザロ・ロッシーニ音楽祭で《イタリアのトルコ人》、リンカーン・センターでMETリンデマン/ジュリアード音楽院制作による演奏会形式の《夢遊病の女》、ロサンゼルス・オペラで《ラ・ボエーム》、ワシントン・ナショナル・オペラとトリノのレージョ劇場で《チェネレントラ》、サンタフェ・オペラで新制作《連隊の娘》、また、ペルゴレージ《スターバト・マーテル》ではフィレンツェのトスカーナ州立管弦楽団を指揮した。ウィーン歌劇場では《ドン・パスクワーレ》を指揮して大成功を収め、さらに交響曲のコンサートでは、アムステルダムのコンセルトヘボウでオランダ放送フィルハーモニー管弦楽団、ロイヤル・リヴァプール・フィルハーモニー管弦楽団、バーデン=バーデン祝祭劇場のガラコンサートのほか、交響曲プログラムでパルマのトスカニーニ管弦楽団とフィレンツェ五月音楽祭管弦楽団を指揮している。
13年11月に、ワーナー・クラシックスからリリースされた初のCDアルバムでは、モーツァルトのアリアを、ラトビアのソプラノ歌手マリーナ・レベカとロイヤル・リヴァプール・フィルハーモニー管弦楽団とともに収録している。16年にオーパス・アルテよりリリースされたCDでは、アルバニア出身のテノール歌手サイミール・ピルグやフィレンツェ五月音楽祭管弦楽団と共演している。また、ハンガリーのコントラバス奏者エデン・ラーチやフランツ・リスト室内管弦楽団と共演した最新の録音は、19年にドイツ・グラモフォンからリリースされた。
近年は、チューリッヒ歌劇場で《ラ・ボエーム》、ウィーン国立歌劇場で《愛の妙薬》、《ラ・ボエーム》、《チェネレントラ》を指揮した。また、パリのシャンゼリゼ劇場でドニゼッティ《マリア・ストゥアルダ》、ワシントン・オペラで《トスカ》を指揮し、《ラ・ボエーム》で待望のドレスデン・ゼンパーオーパ―にデビューした。首席指揮者としては、ワロン王立歌劇場でヴェルディ《レクイエム》、《アイーダ》、《清教徒》を指揮。さらにルツェルン、ローザンヌ、サンディエゴ、ウィーンで交響曲のコンサートも指揮している。
昨シーズンは、ローマ歌劇場で《夢遊病の女》、トリノで《フィガロの結婚》、バルセロナのリセウ大劇場で《アッティラ》を指揮した。ハリウッド・ボウルのシーズン中には、ロサンゼルス・フィルハーモニックを初めて指揮。ワロン王立歌劇場では、新制作のヴェルディ《イェルサレム》、《マノン・レスコー》、《カルメン》を指揮した。《連隊の娘》でチューリッヒ歌劇場にデビューし、ペーザロ・ロッシーニ音楽祭で《イタリアのトルコ人》、リンカーン・センターでMETリンデマン/ジュリアード音楽院制作による演奏会形式の《夢遊病の女》、ロサンゼルス・オペラで《ラ・ボエーム》、ワシントン・ナショナル・オペラとトリノのレージョ劇場で《チェネレントラ》、サンタフェ・オペラで新制作《連隊の娘》、また、ペルゴレージ《スターバト・マーテル》ではフィレンツェのトスカーナ州立管弦楽団を指揮した。ウィーン歌劇場では《ドン・パスクワーレ》を指揮して大成功を収め、さらに交響曲のコンサートでは、アムステルダムのコンセルトヘボウでオランダ放送フィルハーモニー管弦楽団、ロイヤル・リヴァプール・フィルハーモニー管弦楽団、バーデン=バーデン祝祭劇場のガラコンサートのほか、交響曲プログラムでパルマのトスカニーニ管弦楽団とフィレンツェ五月音楽祭管弦楽団を指揮している。
13年11月に、ワーナー・クラシックスからリリースされた初のCDアルバムでは、モーツァルトのアリアを、ラトビアのソプラノ歌手マリーナ・レベカとロイヤル・リヴァプール・フィルハーモニー管弦楽団とともに収録している。16年にオーパス・アルテよりリリースされたCDでは、アルバニア出身のテノール歌手サイミール・ピルグやフィレンツェ五月音楽祭管弦楽団と共演している。また、ハンガリーのコントラバス奏者エデン・ラーチやフランツ・リスト室内管弦楽団と共演した最新の録音は、19年にドイツ・グラモフォンからリリースされた。
more read
This season, she will conduct as Music Director MADAMA BUTTERFLY, LA CENERENTOLA and LA SONNAMBULA at Opéra Royal de Wallonie Liège. With IL BARBIERE DI SIVIGLIA, she will debut at Canadian Opera Company Toronto and will return to Vienna State Opera to conduct LE NOZZE DI FIGARO and MADAMA BUTTERFLY. Other upcoming events include IL TRITTICO at Tokyo Spring Festival as well as her debut at Opéra National de Paris with RIGOLETTO. In addition, she will lead symphonic concerts at Bordeaux, Liège, Budapest, Lyon and Paris.
Recently she revisited Zurich Opera House for LA BOHÈME as well as Vienna State Opera for L’ELISIR D’AMORE, LA BOHÈME and LA CENERENTOLA. She conducted Donizetti’s MARIA STUARDA at Théatre des Champs Élysées in Paris, returned to Washington National Opera (TOSCA) and made her long-awaited debut at Semperoper Dresden conducting LA BOHÈME. As Principal Conductor she conducted Verdi’s MESSA DA REQUIEM, AIDA and I PURITANI at OPÉRA ROYAL DE WALLONIE. Furthermore, she led symphonic concerts at Luzern, Lausanne, San Diego and Vienna.
In the last seasons, she conducted LA SONNAMBULA at the Opera di Roma, LE NOZZE DI FIGARO in Turin as well as ATTILA at Liceu Barcelona. During the Hollywood Bowl season, she gave her debut with the Los Angeles Philharmonics. At Opéra Liège she conducted a new production of Verdi’s JERUSALEM, as well as MANON LESCAUT and CARMEN. She debuted at Zurich Opera with LA FILLE DU REGIMENT and conducted IL TURCO IN ITALIA at the ROSSINI OPERA FESTIVAL in Pesaro, concert performances of LA SONNAMBULA at Lincoln Center in a MET Lindemann/Juilliard School production, LA BOHÈME at the Los Angeles Opera, LA CENERENTOLA at Washington National Opera and at Teatro Regio di Torino, a new production of La FILLE DU REGIMENT at Santa Fé Opera, Pergolesi’s STABAT MATER with the Orchestra Regionale della Toscana in Florence. She had great success conducting DON PASQUALE at Vienna State Opera, furthermore, she conducted symphonic concerts with the Holland Radio Philharmonic Orchestra at Concertgebouw Amsterdam, with the Royal Liverpool Philharmonic Orchestra, a Gala Concert at Festspielhaus Baden-Baden and symphonic programs with the Orchestra Toscanini in Parma and Orchestra Maggio Musicale Fiorentino.
In November 2013, her first CD album was released on Warner Classics, Mozart arias with Latvian soprano Marina Rebeka and the Royal Liverpool Philharmonic Orchestra and 2016 the CD album of the Albanian tenor Saimir Pirgu for Opus Arte with the Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino. Her latest recording with Hungarian bassist Ödön Rácz and the Franz Liszt Chamber Orchestra was released in 2019 on Deutsche Grammophon.
Recently she revisited Zurich Opera House for LA BOHÈME as well as Vienna State Opera for L’ELISIR D’AMORE, LA BOHÈME and LA CENERENTOLA. She conducted Donizetti’s MARIA STUARDA at Théatre des Champs Élysées in Paris, returned to Washington National Opera (TOSCA) and made her long-awaited debut at Semperoper Dresden conducting LA BOHÈME. As Principal Conductor she conducted Verdi’s MESSA DA REQUIEM, AIDA and I PURITANI at OPÉRA ROYAL DE WALLONIE. Furthermore, she led symphonic concerts at Luzern, Lausanne, San Diego and Vienna.
In the last seasons, she conducted LA SONNAMBULA at the Opera di Roma, LE NOZZE DI FIGARO in Turin as well as ATTILA at Liceu Barcelona. During the Hollywood Bowl season, she gave her debut with the Los Angeles Philharmonics. At Opéra Liège she conducted a new production of Verdi’s JERUSALEM, as well as MANON LESCAUT and CARMEN. She debuted at Zurich Opera with LA FILLE DU REGIMENT and conducted IL TURCO IN ITALIA at the ROSSINI OPERA FESTIVAL in Pesaro, concert performances of LA SONNAMBULA at Lincoln Center in a MET Lindemann/Juilliard School production, LA BOHÈME at the Los Angeles Opera, LA CENERENTOLA at Washington National Opera and at Teatro Regio di Torino, a new production of La FILLE DU REGIMENT at Santa Fé Opera, Pergolesi’s STABAT MATER with the Orchestra Regionale della Toscana in Florence. She had great success conducting DON PASQUALE at Vienna State Opera, furthermore, she conducted symphonic concerts with the Holland Radio Philharmonic Orchestra at Concertgebouw Amsterdam, with the Royal Liverpool Philharmonic Orchestra, a Gala Concert at Festspielhaus Baden-Baden and symphonic programs with the Orchestra Toscanini in Parma and Orchestra Maggio Musicale Fiorentino.
In November 2013, her first CD album was released on Warner Classics, Mozart arias with Latvian soprano Marina Rebeka and the Royal Liverpool Philharmonic Orchestra and 2016 the CD album of the Albanian tenor Saimir Pirgu for Opus Arte with the Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino. Her latest recording with Hungarian bassist Ödön Rácz and the Franz Liszt Chamber Orchestra was released in 2019 on Deutsche Grammophon.
出演公演
PARTICIPATING PERFORMANCES
20200418
東京文化会館 大ホール
東京春祭プッチーニ・シリーズ vol.1
《三部作》外套 / 修道女アンジェリカ / ジャンニ・スキッキ(演奏会形式/字幕付)
20200418
Tokyo Bunka Kaikan Main Hall