ARTIST
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ロベルト・フロンターリ(バリトン)
当代最も重要なバリトン歌手のひとりと言われている。オペラ歌手としてのキャリア初期には、ロッシーニやベッリーニ、ドニゼッティのベルカント役に専念していたが、後にヴェルディ作品、さらにプッチーニやヴェリズモの役にも挑戦するようになった。1990年代初頭、ニューヨーク・メトロポリタン歌劇場の《愛の妙薬》でアメリカにデビュー、《テンダのベアトリーチェ》でミラノ・スカラ座にデビューした。
Roberto Frontali(Baritone)
Roberto Frontali is considered one of the most important baritones of his generation. At the beginning of his career he dedicates to Rossini’s, Bellini’s and Donizetti’s belcanto roles but later on to Verdi’s repertoire and just lately tackles with Puccini and Verismo.
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これまでのキャリアのなかで特に重要なものとしては、クラウディオ・アバドとの《セビリアの理髪師》、またリッカルド・ムーティとは10年ほどミラノ・スカラ座でともに仕事をしており、《椿姫》、《ファルスタッフ》、《ドン・パスクワーレ》等に貢献したほか、ズービン・メータと《運命の力》、《ランメルモールのルチア》、《ファルスタッフ》、チョン・ミョンフンとゼンパーオーパーの《ドン・カルロ》、フェニーチェ劇場の《リゴレット》、セミヨン・ビシュコフと《ラ・ボエーム》、《エフゲニー・オネーギン》、《ドン・カルロ》で共演している。近年の出演で目立ったものとしては、ウィーン国立歌劇場で《アドリアーナ・ルクヴルール》ミショネ、《シモン・ボッカネグラ》、これはブエノスアイレスとベルリンでも演じた。そのほか、メトロポリタン歌劇場とマドリードのテアトロ・レアルで《リゴレット》、ロサンゼルスとローザンヌで《ファルスタッフ》、サンフランシスコ・オペラとパレルモのマッシモ劇場で《西部の娘》、ローマ歌劇場で《カヴァレリア・ルスティカーナ》、サンフランシスコとヴェネツィアで《トスカ》、アン・デア・ウィーン劇場とコペンハーゲンでプッチーニ『三部作』中のミケーレとジャンニ・スキッキ、サンパウロで《トスカ》等が挙げられる。
ナポリのサン・カルロ劇場で《オテロ》イヤーゴに首尾よくデビューし、トリノのレージョ劇場でも同役を演じる予定。また、ロンドンのロイヤル・オペラ・ハウス、ローマ歌劇場、東京の新国立劇場で再びスカルピアを演じるほか、ニューヨークのメトロポリタン歌劇場でフランコ・アルファーノ《シラノ・ド・ベルジュラック》に出演する。さらにダニエレ・ガッティ指揮による2つの重要な役も控えており、パリで《マクベス》タイトルロール、フィレンツェで《ペレアスとメリザンド》ゴローを演じる。
近年の出演には、ローマとロンドンで《トスカ》、ブリュッセルで《アドリアーナ・ルクヴルール》、ローマで『三部作』と《椿姫》、ハンブルクで《ルイザ・ミラー》、マチェラータで《オテロ》、カリアリで《イル・トロヴァトーレ》、トリノで《道化師》、ローマで《アンドレア・シェニエ》、《トスカ》、《リゴレット》、ウィーンで《マクベス》、《アンドレア・シェニエ》、《仮面舞踏会》、《イル・トロヴァトーレ》、《リゴレット》、《アドリアーナ・ルクヴルール》、ロンドンとプエルトリコで《道化師》、パレルモで《ギヨーム・テル》、ニューヨークで《蝶々夫人》、《アイーダ》、《リゴレット》、ローザンヌで《シモン・ボッカネグラ》、ヴェネツィアで《アイーダ》、マチェラータで《マクベス》、ナポリで《トスカ》、ハンブルクで《アイーダ》と《ルイザ・ミラー》、香港で《リゴレット》等がある。今後の主な出演予定としては、ローマ歌劇場で《シチリア島の夕べの祈り》、リヨンで《リゴレット》、ミラノ・スカラ座で《三人の王様の恋》、マチェラータで《トスカ》、フィラデルフィアで《マクベス》、ブリュッセルで《ファルスタッフ》等がある。
ナポリのサン・カルロ劇場で《オテロ》イヤーゴに首尾よくデビューし、トリノのレージョ劇場でも同役を演じる予定。また、ロンドンのロイヤル・オペラ・ハウス、ローマ歌劇場、東京の新国立劇場で再びスカルピアを演じるほか、ニューヨークのメトロポリタン歌劇場でフランコ・アルファーノ《シラノ・ド・ベルジュラック》に出演する。さらにダニエレ・ガッティ指揮による2つの重要な役も控えており、パリで《マクベス》タイトルロール、フィレンツェで《ペレアスとメリザンド》ゴローを演じる。
近年の出演には、ローマとロンドンで《トスカ》、ブリュッセルで《アドリアーナ・ルクヴルール》、ローマで『三部作』と《椿姫》、ハンブルクで《ルイザ・ミラー》、マチェラータで《オテロ》、カリアリで《イル・トロヴァトーレ》、トリノで《道化師》、ローマで《アンドレア・シェニエ》、《トスカ》、《リゴレット》、ウィーンで《マクベス》、《アンドレア・シェニエ》、《仮面舞踏会》、《イル・トロヴァトーレ》、《リゴレット》、《アドリアーナ・ルクヴルール》、ロンドンとプエルトリコで《道化師》、パレルモで《ギヨーム・テル》、ニューヨークで《蝶々夫人》、《アイーダ》、《リゴレット》、ローザンヌで《シモン・ボッカネグラ》、ヴェネツィアで《アイーダ》、マチェラータで《マクベス》、ナポリで《トスカ》、ハンブルクで《アイーダ》と《ルイザ・ミラー》、香港で《リゴレット》等がある。今後の主な出演予定としては、ローマ歌劇場で《シチリア島の夕べの祈り》、リヨンで《リゴレット》、ミラノ・スカラ座で《三人の王様の恋》、マチェラータで《トスカ》、フィラデルフィアで《マクベス》、ブリュッセルで《ファルスタッフ》等がある。
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He debuts in United States at Metropolitan House in New York with
L’elisir d’amore and in Milan at La Scala with Beatrice di Tenda in early ‘90s.
Among the many important contributions of his career, are to be underlined the one with Claudio Abbado in Il Barbiere di Siviglia; Riccardo Muti in Traviata, Falstaff and Don Pasquale, working together for a decade at La Scala; with Zubin Mehta in La forza del destino, Lucia di Lammermoor and Falstaff; with Myung Whun-Chung in Don Carlo at Semperoper and Rigoletto at La Fenice; with Semyon Bychkov in Bohème, Evgenij Onegin and Don Carlo.
Among his recent engagements stands out: at the Wiener Staatsoper Michonnet in Adriana Lecouvreur and Simon Boccanegra, also performed in Buenos Aires and Berlin, Rigoletto at Metropolitan House and Teatro Real in Madrid, Falstaff in Los Angeles and Lausanne, Fanciulla del West at the San Francisco Opera and Teatro Massimo di Palermo, Cavalleria rusticana at Teatro dell’Opera di Roma,Tosca in San Francisco and Venice, Puccini’s Il Trittico playing Michele and Schicchi at Theater an der Wien in Vienna and in Copenaghen and Tosca in Sao Paulo.
He successfully debuts Jago in Otello at first at Teatro di San Carlo in Naples and then at Teatro Regio in Turin; he will be Scarpia again at the Royal Opera House in London, at Teatro dell’Opera di Roma, at NNTT in Tokyo and be back to Metropolitan House in New York with Alfano’s Cyrano de Bergerac.
Two important roles are upcoming, both under the baton of Daniele Gatti: Macbeth in Paris and Golaud in Pelléas et Mélisande in Florence.
Among his recent engagements Tosca in Rome and London, Adriana Lecouvreur in Bruxelles, il Trittico and La Traviata in Rome, Luisa Miller in Hamburg; Otello in Macerata, Il Trovatore in Cagliari, Pagliacci in Turin, Andrea Chénier and Tosca and Rigoletto in Rome, Macbeth, Andrea Chénier, Un ballo in maschera,Il Trovatore and Rigoletto and Adriana Lecouvreur in Wien, Pagliacci in London and Puerto Rico, Guillaume Tell in Palermo, Madama Butterfly, Aida and Rigoletto in New York, Simon Boccanegra in Lausanne, Aida in Venice, Macbeth in Macerata, Tosca in Naples, Aida and Luisa Miller in Hamburg, Rigoletto in Hong Kong; among futur engagements Les vepres siciliennes at the Opera of Rome, Rigoletto a Lione, Il Tabarro e Gianni Schicchi a Tokyo, L’amore dei tre re at La Scala, Tosca a Macerata, Macbeth a Philadelphia, Falstaff a Bruxelles.
L’elisir d’amore and in Milan at La Scala with Beatrice di Tenda in early ‘90s.
Among the many important contributions of his career, are to be underlined the one with Claudio Abbado in Il Barbiere di Siviglia; Riccardo Muti in Traviata, Falstaff and Don Pasquale, working together for a decade at La Scala; with Zubin Mehta in La forza del destino, Lucia di Lammermoor and Falstaff; with Myung Whun-Chung in Don Carlo at Semperoper and Rigoletto at La Fenice; with Semyon Bychkov in Bohème, Evgenij Onegin and Don Carlo.
Among his recent engagements stands out: at the Wiener Staatsoper Michonnet in Adriana Lecouvreur and Simon Boccanegra, also performed in Buenos Aires and Berlin, Rigoletto at Metropolitan House and Teatro Real in Madrid, Falstaff in Los Angeles and Lausanne, Fanciulla del West at the San Francisco Opera and Teatro Massimo di Palermo, Cavalleria rusticana at Teatro dell’Opera di Roma,Tosca in San Francisco and Venice, Puccini’s Il Trittico playing Michele and Schicchi at Theater an der Wien in Vienna and in Copenaghen and Tosca in Sao Paulo.
He successfully debuts Jago in Otello at first at Teatro di San Carlo in Naples and then at Teatro Regio in Turin; he will be Scarpia again at the Royal Opera House in London, at Teatro dell’Opera di Roma, at NNTT in Tokyo and be back to Metropolitan House in New York with Alfano’s Cyrano de Bergerac.
Two important roles are upcoming, both under the baton of Daniele Gatti: Macbeth in Paris and Golaud in Pelléas et Mélisande in Florence.
Among his recent engagements Tosca in Rome and London, Adriana Lecouvreur in Bruxelles, il Trittico and La Traviata in Rome, Luisa Miller in Hamburg; Otello in Macerata, Il Trovatore in Cagliari, Pagliacci in Turin, Andrea Chénier and Tosca and Rigoletto in Rome, Macbeth, Andrea Chénier, Un ballo in maschera,Il Trovatore and Rigoletto and Adriana Lecouvreur in Wien, Pagliacci in London and Puerto Rico, Guillaume Tell in Palermo, Madama Butterfly, Aida and Rigoletto in New York, Simon Boccanegra in Lausanne, Aida in Venice, Macbeth in Macerata, Tosca in Naples, Aida and Luisa Miller in Hamburg, Rigoletto in Hong Kong; among futur engagements Les vepres siciliennes at the Opera of Rome, Rigoletto a Lione, Il Tabarro e Gianni Schicchi a Tokyo, L’amore dei tre re at La Scala, Tosca a Macerata, Macbeth a Philadelphia, Falstaff a Bruxelles.
出演公演
PARTICIPATING PERFORMANCES
20200418
東京文化会館 大ホール
東京春祭プッチーニ・シリーズ vol.1
《三部作》外套 / 修道女アンジェリカ / ジャンニ・スキッキ(演奏会形式/字幕付)
20200418
Tokyo Bunka Kaikan Main Hall