ARTIST
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オーレリアン・ジニュー(打楽器)
いろんなことに幅広く興味を持つ意欲的な音楽家であり、その明晰な演奏によって、音楽的な響きのある独特な空間を創り出す。また、独自のアプローチで色彩と質感を描き出し、自身が模索する様々な雰囲気へと聴衆を導く。2019年ARDミュンヘン国際音楽コンクール第2位、21年ヴィクトワール・ド・ラ・ミュジーク・クラシックの新人賞等、多くの国際的な賞を受賞している。現在アンサンブル・アンテルコンタンポランのソリスト。
幼少時からはっきりと打楽器に興味を持っており、いくつものスタイルや楽器があることを発見した。ジャズ・ヴィブラフォン、ドラム、ピアノ、クラシックの打楽器、それらはやがてトゥールーズ音楽院で、彼の個性を形成することになる。パリ国立高等音楽院でのエリック・サミュのマリンバ・クラスでは、独自の音のパレットを開発し、クラシックのレパートリーと即興演奏の間を行き来するようになった。
幼少時からはっきりと打楽器に興味を持っており、いくつものスタイルや楽器があることを発見した。ジャズ・ヴィブラフォン、ドラム、ピアノ、クラシックの打楽器、それらはやがてトゥールーズ音楽院で、彼の個性を形成することになる。パリ国立高等音楽院でのエリック・サミュのマリンバ・クラスでは、独自の音のパレットを開発し、クラシックのレパートリーと即興演奏の間を行き来するようになった。
Aurélien Gignoux(Percussion)
Aurélien Gignoux is an eclectic and committed musician who, with the clarity of his playing, creates a unique space of musical sonority. Drawing on colours and textures with an approach of his own, he drives the audience into the different atmospheres he likes to explore. He has won several international prizes, including second prize at the ARD Competition in 2019, and the Revelation Awards at the Victoires de la Musique Classique in 2021. He is a soloist of the Ensemble intercontemporain.
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2016年にジル・デュロの門下生としてパリ国立高等音楽院に入学後、ドイツでベルリン・フィルハーモニー管弦楽団やミュンヘンのバイエルン放送交響楽団のソリストたちについて、オーケストラやティンパニの研鑽を積んだ。21年にはパリで修士号を優等で取得。学生時代は、国際的なアカデミーやフランスの主要なオーケストラ(パリ管弦楽団、フランス放送フィルハーモニー管弦楽団等)で豊富なオーケストラ経験を積む。また、ウラディーミル・ユロフスキ、ヴァレリー・ゲルギエフ、クラウス・マケラ、エサ=ペッカ・サロネン、ジャナンドレア・ノセダ、ミッコ・フランク、フランソワ=グザヴィエ・ロトといった世界的に著名な指揮者たちとも密接にコラボレーションを行なった。
現代音楽に対する深い関心が、彼のソリスト・室内楽奏者としての成長に拍車をかけた。19年、独創的なことで知られる「トリオK/D/M」に加わり、またユニークな1/12音微分音の楽器「Métallophone(鉄琴)」を用いたバスティアン・ダヴィッドの「Compagnie des Insectes(昆虫カンパニー)」の創作にも参加した。21年シャルル・エッセールとともに、即興演奏と20世紀のレパートリーを組み合わせたピアノと打楽器のデュオ「パラレル・キーズ」を結成。ジャン=ピエール・ドロー、ヤン・マレシュ、フィリップ・ユレル、マーク・アンドレ、レベッカ・サンダース等、現在から未来への作曲家による作品を初演している。
彼が真に本領を発揮するのは協奏曲というジャンルで、これまでにソリストとして、バイエルン放送交響楽団、ミュンヘン放送管弦楽団、トゥールーズ・キャピトル国立管弦楽団、トゥーロン歌劇場交響楽団、バスク州立管弦楽団、カーン管弦楽団、オスナブリュック交響楽団等と共演している。今後のプロジェクトには、打楽器のためのオリジナル協奏曲の初演等がある。
ボルドー高等音楽舞踊教育センターで定期的に教鞭を執る他、フランス国内外でマスタークラスを開催している。また「コルベルク」のパーカッショニストであり、「ベルジュロ」のキーボーディストでもある。
現代音楽に対する深い関心が、彼のソリスト・室内楽奏者としての成長に拍車をかけた。19年、独創的なことで知られる「トリオK/D/M」に加わり、またユニークな1/12音微分音の楽器「Métallophone(鉄琴)」を用いたバスティアン・ダヴィッドの「Compagnie des Insectes(昆虫カンパニー)」の創作にも参加した。21年シャルル・エッセールとともに、即興演奏と20世紀のレパートリーを組み合わせたピアノと打楽器のデュオ「パラレル・キーズ」を結成。ジャン=ピエール・ドロー、ヤン・マレシュ、フィリップ・ユレル、マーク・アンドレ、レベッカ・サンダース等、現在から未来への作曲家による作品を初演している。
彼が真に本領を発揮するのは協奏曲というジャンルで、これまでにソリストとして、バイエルン放送交響楽団、ミュンヘン放送管弦楽団、トゥールーズ・キャピトル国立管弦楽団、トゥーロン歌劇場交響楽団、バスク州立管弦楽団、カーン管弦楽団、オスナブリュック交響楽団等と共演している。今後のプロジェクトには、打楽器のためのオリジナル協奏曲の初演等がある。
ボルドー高等音楽舞踊教育センターで定期的に教鞭を執る他、フランス国内外でマスタークラスを開催している。また「コルベルク」のパーカッショニストであり、「ベルジュロ」のキーボーディストでもある。
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It was clear from an early age that Aurélien Gignoux was interested in percussion. He discovered the plurality of styles and instruments that will shape his personality at the Conservatoire de Toulouse: jazz vibraphone, drums, piano and classical percussions. In Éric Sammut’s marimba class at the Conservatoire de Paris, he developed his own sound pallets, and began navigating between the classical repertoire and improvisation.
After entering the Conservatoire de Paris as Gilles Durot’s student in 2016, he furthered his training in orchestra and timpani in Germany with the soloists of the Berliner Philharmoniker and the Bavarian Radio Symphony Orchestra in Munich. He received his Masters with Honours in Paris in 2021. During his student years, he gained a wealth of orchestral experience at international academies as well as with major French orchestras, such as the Orchestre de Paris and the Orchestre Philharmonique de Radio France. He worked in close collaboration with internationally renowned conductors like Vladimir Jurowski, Valery Gergiev, Klaus Mäkelä, Esa-Pekka Salonen, Gianandrea Noseda, Mikko Franck and François-Xavier Roth.
A deep interest in today’s music spurred his development as a soloist and chamber musician. In 2019, he joined Trio K/D/M known for its creativity, and took part in the creation of Bastien David’s Compagnie des Insectes around a unique 1/12-tone microtonal instrument: the Métallophone. In 2021, he founded “Parrallel Keys” with Charles Heisser, a piano/percussion duo combining improvisation and 20th century repertoire. He has premiered works by composers of today and tomorrow such as Jean-Pierre Drouet, Yan Maresz, Philippe Hurel, Mark Andre, Rebecca Saunders… As a highly committed performer, he works very closely with them, seeking to grasp and convey the composer’s vision and idea.
Aurélien really comes into his own in the genre of the concerto. He has performed as soloist with the Bavarian Radio Orchestra, the Münchner Rundfunk Orchester, the Orchestre du Capitole de Toulouse, the Orchestre Symphonique de l’Opéra de Toulon, the Orchestre du Pays Basque, the Orchestre de Caen, the Osnabrücker Symphonieorchester... His future projects involve the premieres of original concertos for percussion.
He regularly teaches at the Pôle Supérieur de Bordeaux and gives masterclasses in France and abroad. Aurélien is a Kolberg percussionist and Bergerault keyboardist.
After entering the Conservatoire de Paris as Gilles Durot’s student in 2016, he furthered his training in orchestra and timpani in Germany with the soloists of the Berliner Philharmoniker and the Bavarian Radio Symphony Orchestra in Munich. He received his Masters with Honours in Paris in 2021. During his student years, he gained a wealth of orchestral experience at international academies as well as with major French orchestras, such as the Orchestre de Paris and the Orchestre Philharmonique de Radio France. He worked in close collaboration with internationally renowned conductors like Vladimir Jurowski, Valery Gergiev, Klaus Mäkelä, Esa-Pekka Salonen, Gianandrea Noseda, Mikko Franck and François-Xavier Roth.
A deep interest in today’s music spurred his development as a soloist and chamber musician. In 2019, he joined Trio K/D/M known for its creativity, and took part in the creation of Bastien David’s Compagnie des Insectes around a unique 1/12-tone microtonal instrument: the Métallophone. In 2021, he founded “Parrallel Keys” with Charles Heisser, a piano/percussion duo combining improvisation and 20th century repertoire. He has premiered works by composers of today and tomorrow such as Jean-Pierre Drouet, Yan Maresz, Philippe Hurel, Mark Andre, Rebecca Saunders… As a highly committed performer, he works very closely with them, seeking to grasp and convey the composer’s vision and idea.
Aurélien really comes into his own in the genre of the concerto. He has performed as soloist with the Bavarian Radio Orchestra, the Münchner Rundfunk Orchester, the Orchestre du Capitole de Toulouse, the Orchestre Symphonique de l’Opéra de Toulon, the Orchestre du Pays Basque, the Orchestre de Caen, the Osnabrücker Symphonieorchester... His future projects involve the premieres of original concertos for percussion.
He regularly teaches at the Pôle Supérieur de Bordeaux and gives masterclasses in France and abroad. Aurélien is a Kolberg percussionist and Bergerault keyboardist.
出演公演
PARTICIPATING PERFORMANCES
20240408
東京文化会館 小ホール
アンサンブル・アンテルコンタンポラン I
Classics of the 20th Century
20240408
Tokyo Bunka Kaikan, Recital Hall